De A, B en de C. de A is de standaard dus gewoon de normale. De B is voor de marine die kan staand opstijgen en landen. En de C is voor de NAVI oftewel de vliegdekschepen.
Het planEn toen alles perfect was. Kwamen ze donderdag naar Nederland. Ze landde op vliegbasis Leeuwarden. Ook moest er natuurlijk gewerkt worden aan de straaljager. En daarom moesten er ook Nederlanders naar Amerika. Dat was natuurlijk wel even wennen. Want een ander land en een andere school. Voor de kinderen was het nog meer wennen. En voor de ouders ook maar voor de kinderen nog meer.
Elektronisch en handmatigOok moet natuurlijk het vliegtuig klaar worden gemaakt voor de vlucht. Bij de F-16 moest je alles handmatig controleren. En bij de F-35 gaat alles met de computer.
Het tankenOok voor het tanken heb je 3 manieren. Gewoon op de grond. Ook in de lucht kan je tanken. Met tankvliegtuigen. Ook Nederland heeft er 2 en de laatste manier is vooral voor in de oorlog. Dan komt de straaljager aan en tankt met draaiende motor. Dat gaat heel veel sneller dan gewoon tanken.
TestenEn ook de testen werden veel geprobeerd. Zoals. De bommen gooien. Met het landen van de bommen. Ook nog wel een leuk feitje om 1 bom in te laden ben je al gauw 1 uur kwijt alleen al om het in te laden. En dan moet je nog naar de locatie vliegen maar dat gaat wel snel. De F-35 heeft een topsnelheid van maar liefst. Iets meer dan 2000 kilometer per uur. Maar de F-16 heeft een nets iets hogere topsnelheid.
SchuimToen de F-35 aankwam op vliegbasis Leeuwarden. Werden ze verwelkomt met een schuimdouche. 1 van de brandweerwagens had per ongeluk op de schuimknop gedrukt in plaats van de water knop. Er wordt nu nog gekeken naar het toestel of het niet aan het roesten in maar als dat wel zo is krijgt de brandweerman een flink probleem.